07.06.2019
Источник: The DairyNews
Просмотров: 338

Any export project in the new market is a big business risk. Innovative ideas are very important and they need to be tied to the markets where we must sell. These should be developing countries, countries in Asia and Africa, where consumer preferences are less stable, - said Mikhail Lyasko.

Irina Bakhtina, Vice President on sustainable business development and corporate relations of Unilever NAMET RUB participating in the discussion noted that China and the US are often confident in the quality of Russian products. According to her there is the perception of Siberia, clean, environmental products in the world.

Sergey Lebedev, Director on relations with government agencies of Alibaba Russia stressed that "consumer do not look at the country signs, they are looking for quality. The approach to promotion should be comprehensive and Russia's reputation should develop as a whole".

Read full article in Russian on © DairyNews.ru

18.02.2020

Маркировка молока: последние данные

29 февраля завершится эксперимент по маркировке готовой молочной продукции. Официально он длится с 15 июля 2019 года. Однако, учитывая, что методические рекомендации к нему были разработаны четыре месяца спустя и приняты лишь в середине ноября. За ничтожно короткий срок для большинства молочных предприятий стало очевидно лишь одно - программа не доработана, стоимость внедрения чрезвычайно высока. И вот уже сегодня эксперимент предлагают продлить, а обязательную маркировку отсрочить. Последние данные по ситуации - в обзоре The DairyNews.
Латыпов Тимур Янович, КФХ
Адрес:  Республика Башкортостан, Кушнаренковский район, Старокурмашевский, д Ибрагимово 
 
Нигей Никита Сергеевич, КФХ
Адрес:  Омская область, Омский район, Красноярский, д Нижняя Ильинка 
 
Невельконсервмолоко, ОАО
Адрес:  Псковская обл., Невельский район, г. Невель, ул. М.Маметовой, д. 7 
 
Молочная Артель, ООО ГК
Адрес:  Курская обл., г. Курск, ул. Строительная 1-Я, д. 9