31.10.2017
Источник: The DairyNews
"Representatives of large companies say that consumption is reduced due to the fact that the consumer who perceives food in a different way changes and has other trends. Both milk and dairy products in the existing format in do not fit the vision of the consumer," said Mikhail Mishchenko, stressing that today, many players think about how to reconstruct their business.

For example, the Irish Glanbia has the production of soft cheese and mozzarella for pizza as a strategic concept. The cooperative Arla is in a similar situation.

"There are some nuances. For example, the Russian market shows that 90% of the consumed in Russia mozzarella for pizza is analog product that does not contain milk. It is also a threat for the market", - said the Director of RDRC, stressing that today, companies must first focus on the category of young women.

Read full article in Russian on DairyNews.ru

Чтобы оставить комментарий, пожалуйста, авторизуйтесь

15.10.2018

Золотая осень: предварительные итоги АПК

На агропромышленной выставке "Золотая осень" в рамках деловой программы и работы стендов регионов РФ прошло множество деловых и дружественных встреч. The DairyNews пообщалось с представителями отрасли и руководства аграрных ведомств регионов, узнав о предварительных итогах АПК в 2018 году и планах на ближайшие годы.

20.10.2018 16:43:07

Не молоко

2 221 Алексей Николаевич Ковалев
Маяк Высокое, ОАО
Адрес:  Беларусь, Витебская область, Оршанский район, деревня Купелка 
 
МОЛОЧАЯ ИНДУСТРИЯ, ООО
Адрес:  г. Белгород, бульвар Юности, д. 19 кв. 20 
 
Колхоз Н-Кулое, СПХ
Адрес:  д. Урусовская, ул. Покровская, д. 11 
 
Чебаркульский молочный завод, ОАО
Адрес:  г. Чебаркуль, ул. Дзержинского, д. 1 корп. - офис