31.10.2017
Источник: The DairyNews
"Representatives of large companies say that consumption is reduced due to the fact that the consumer who perceives food in a different way changes and has other trends. Both milk and dairy products in the existing format in do not fit the vision of the consumer," said Mikhail Mishchenko, stressing that today, many players think about how to reconstruct their business.

For example, the Irish Glanbia has the production of soft cheese and mozzarella for pizza as a strategic concept. The cooperative Arla is in a similar situation.

"There are some nuances. For example, the Russian market shows that 90% of the consumed in Russia mozzarella for pizza is analog product that does not contain milk. It is also a threat for the market", - said the Director of RDRC, stressing that today, companies must first focus on the category of young women.

Read full article in Russian on DairyNews.ru

Чтобы оставить комментарий, пожалуйста, авторизуйтесь

10.08.2018

Цены будут расти?

По данным Центра изучения молочного рынка (ЦИМР), средневзвешенная цена на молоко в России составила в начале августа 21,30 руб/кг, что на 6,82% ниже августовской цены 2017 года. The DairyNews разбиралось в ситуации с ценой на российском рынке.
Вологодский молочный завод, ООО
Адрес:  Вологодская обл, г. Череповец, ул. Ленина, д. 48 офис 9 
 
Бацаев Рамазан Магомедович, ИП глава КФХ
Адрес:  Брянская область, Брянск, Советский 
 
Жирятинский агрогородок, АО
Адрес:  Брянская обл., Жирятинский район, с. Жирятино, ул. Ленина, д. 48-А 
 
Никулино, ООО АПК
Адрес:  Московская обл, г. Подольск, пос. Железнодорожный, ул. Большая Серпуховская, д. 202 А