31.10.2017
Источник: The DairyNews
"Representatives of large companies say that consumption is reduced due to the fact that the consumer who perceives food in a different way changes and has other trends. Both milk and dairy products in the existing format in do not fit the vision of the consumer," said Mikhail Mishchenko, stressing that today, many players think about how to reconstruct their business.

For example, the Irish Glanbia has the production of soft cheese and mozzarella for pizza as a strategic concept. The cooperative Arla is in a similar situation.

"There are some nuances. For example, the Russian market shows that 90% of the consumed in Russia mozzarella for pizza is analog product that does not contain milk. It is also a threat for the market", - said the Director of RDRC, stressing that today, companies must first focus on the category of young women.

Read full article in Russian on DairyNews.ru

Чтобы оставить комментарий, пожалуйста, авторизуйтесь

20.06.2018

Льготы на долгосрочной основе

Минсельхоз предлагает давать льготные кредиты на закупку молока только заводам, имеющим долгосрочные (минимум - трехлетние) договоры с сельхозпроизводителями. Инициатива - часть политики ручного контроля Минсельхоза, озвученной еще весной, обсуждение проекта документа продлится до 28 июня. The DairyNews узнало мнения участников рынка о предлагаемой мере.
СП Лидер, ООО
Адрес:  Калужская обл, Бабынинский район, с. Пятницкое, д. 78 
 
Колхоз Свобода, ООО
Адрес:  Тверская обл, г. Вышний Волочек, ул. Ямская, д. 110 
 
Башплемсервис, ГУСП РБ
Адрес:  Республика Башкортостан, г.Уфа, ул. Гафури, д.54 
 
СМТ Молоко, ООО
Адрес:  г. Москва, шоссе Дмитровское, д. 71Б ком. 21 офис 1